MigrinterNet

List Resources

Displaying 1 - 20 of 37 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters:
Keyword:  relations enseignants-parents
Order by

Ascending
Descending
Use all checked: 
Use all displayed: 
Use all in list: 
(Toulouse), C. D. P. D. (1988). Le périscolaire, lien entre la famille et l'école. Migrants formation : Les familles immigrées et l'école : du malentendu au dialogue, 75, 77–79.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:24:19 UTC Pop. 6.25%
Andre, A. (1984). Enfants et travailleurs immigrés : attitudes et représentations dans le corps enseignant. points de repère pour la formation. Migrants formation(58), 28–31.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:13:14 UTC Pop. 5%
Azzimonti, F. (1988). A la croisée des chemins. Migrants formation(75), 69–73.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:14:07 UTC Pop. 5.5%
Bavoux, P., & Berthet, J.-M. (1993). Ecole-famille : la médiation comme reconnaissance et gestion du conflit. Migrants formation(92), 155–168.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:16:38 UTC Pop. 5.5%
Begag, A. (1986). Entre le maître et le père. le nécessaire équilibre. Migrants formation(65), 30–33.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:16:41 UTC Pop. 5.25%
Bendjilali, F. (1994). Des enseignants d'origine maghrébine ont la parole. Migrants formation(98), 144–156.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:16:46 UTC Pop. 5.75%
Boitard, O. (1984). Relations interethniques à l'école. Migrants formation(58), 21–27.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:19:43 UTC Pop. 5.25%
Breda, A. (1988). "l'école des mamans, elle commence quand ?". Migrants formation(75), 86–87.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:21:20 UTC Pop. 6%
Charlot, B. (1988). Les familles immigrées entre certitudes et doutes. Migrants formation(75), 17–21.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:24:05 UTC Pop. 4.75%
Chauveau, G., & Rogovas-Chauveau, E. (1988). Réussir à l'école en famille. Migrants formation(75), 51–54.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:24:07 UTC Pop. 5%
Cunha, M. D. C. (1989). Les parents portugais et l'école française. une aussi longue absence. Migrants formation(76), 111–125.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:27:42 UTC Pop. 5.75%
Delsart, C. (1988). Les familles du quart-monde et l'école ou comment lever un malentendu. Migrants formation : Les familles immigrées et l'école : du malentendu au dialogue, 75, 32–36.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:27:55 UTC Pop. 5%
Denizot, J.-C., Dartout, M., & Ballay, F. (1988). Relations parents-école et animation de quartier : trois réalisations interculturelles. Migrants formation : Les familles immigrées et l'école : du malentendu au dialogue, 75, 88–90.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:27:56 UTC Pop. 5.5%
Diop, M. A. (1992). Psychologues scolaires, instituteurs spécialisés, familles et enfants africains. un regard. Migrants formation : Familles africaines(91), 132–136.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:28:08 UTC Pop. 5%
Eymard, M., & Chenouf, Y. (1985). Des pratiques pour développer le lien famille-école-quartier. Migrants formation : Les enfants d'immigrés et l'enseignement du français, 63, 38–41.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:30:03 UTC Pop. 5%
FAMILLES, C. S. D. (1986). La c.s.f., organisation de quartier et le soutien scolaire. Migrants formation : Soutien et animation péri-scolaire : les associations et l'école, 65, 47–50.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:24:22 UTC Pop. 5.5%
Girardin, A. (1985). L'accueil des enfants étrangers et des familles. Migrants formation : Les enfants d'immigrés et l'enseignement du français(63), 42–46.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:33:12 UTC Pop. 5.5%
Gregoire, V. (1986). Pour des pratiques déscolarisées. Migrants formation : Soutien et animation péri-scolaire : les associations et l'école(65), 42–46.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:33:57 UTC Pop. 5.5%
Grimaldi, C. (1988). Avant tout une relation directe entre la famille et l'enseignant. Migrants formation : Les familles immigrées et l'école : du malentendu au dialogue(75), 64–68.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:33:58 UTC Pop. 4.75%
Jacquinot, O. (1988). Des mères en cours d'alphabétisation viennent rejoindre leurs enfants en étude du soir. Migrants formation(75), 80–85.   
Added by: MIGRINTER 23 Jan 2015 15:35:47 UTC Pop. 5.5%
1 - 20  |  21 - 37
wikindx 4.2.2 ©2014 | Total resources: 22434 | Database queries: 129 | Script execution: 0.1858 secs | Style: American Psychological Association (APA) | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography